Tematyka proponowanych prac przejściowych i dyplomowych

  

Dr hab. inż. M. Gieras

Tematyka prac przejściowych oraz dyplomowych:

  • Badania stoiskowe silników turbinowych i pulsacyjnych
  • Modelowanie komputerowe procesów roboczych silników turbinowych i pulsacyjnych
  • Badania procesów spalania i wybuchów
  • Modelowanie komputerowe spalania i wybuchów

Dr inż. Ł. Kapusta

Tematy prac dyplomowych

Prace numeryczne (przy użyciu programów AVL FIRE ™ oraz AVL BOOST™)

  • Przygotowanie mieszanki (wtrysk, odparowanie, mieszanie), oraz spalanie w silnikach tłokowych i rakietowych
  • Modelowanie numeryczne procesów mieszania i konwersji roztworu wodnego mocznika w układach wydechowych
  • Symulacje numeryczne pracy silników (ZI, ZS, stacjonarne, samochodowe i inne)

Prace eksperymentalne

  • Wtrysk i mieszanie paliw i utleniaczy do napędów rakietowych
  • Samozapłon hipergolicznych materiałów pędnych
  • Analiza procesów wtrysku roztworu wodnego mocznika
  • Wtrysk paliwa w warunkach gwałtownego wrzenia

Dr inż. P. Mazuro

Tematyka prac dyplomowych i przejściowych:

  • nowoczesne technologie w silnikach spalinowych
  • projekty nowatorskich części silników spalinowych
  • optymalizacja i modernizacja istniejących części silnikowych
  • badania na hamowni silników tłokowych
  • optymalizacja oprogramowania sterującego silnikami tłokowymi

Dr inż. Ł. Mężyk

Tematyka prac przejściowych oraz dyplomowych:

  • Projekty wstępne silników rakietowych
  • Badania laboratoryjne silników rakietowych (cold gas, resistojet, monopropellant)
  • Badania laboratoryjne procesu rozkładu katalitycznego i termicznego nadtlenku wodoru
  • Badania laboratoryjne zapłonu hipergolicznego
  • Projekty wstępne układów napędowych satelitów
  • Obliczenia numeryczne z zakresu optymalizacji procesów zachodzących w silnikach rakietowych
  • Wykonanie modeli istniejących już silników w technologii druku 3D

Dr inż. M. Muszyński

Prace przejściowe

  • Analiza niesprawności i uszkodzeń silników lotniczych i ich podstawowych części składowych
  • Metody i techniki monitorowania i diagnozowania silników lotniczych.

Prace dyplomowe inżynierskie

  • Projektowanie systemów monitorowania, diagnozowania oraz eksploatacji silników lotniczych
  • Projektowanie programów obsług technicznych oraz remontów silników lotniczych

Prace dyplomowe magisterskie

  • Analiza przydatności współczesnych metod monitorowania i diagnozowania stanu technicznego silników lotniczych
  • Ocena stanu technicznego silników lotniczych w kontekście podwyższania poziomu bezpieczeństwa lotów statków powietrznych

Dr inż. W. Rudy

prace eksperymentalne/experimental works:

  • spalania deflagracyjne, detonacyjne, przejście do detonacji w kanale z przeszkodami, w mieszaninach uwarstwionych / Deflagration, detonation and transition to detonation process (DDT)
  • badania laminarnej prędkości spalania pod obniżonym i podwyższonym ciśnieniu / Laminar burning velocity under low and high pressure initial conditions
  • parametry wubuchowości mieszanin dwupaliwowych / Explosion parametrs of dual-fuel mixtures

prace numeryczne/numerical works:

  • modelowanie czasu opóźnienia zapłonu w programie Cantera (rury uderzeniowej i maszyny pojedynczego sprężu) / ignition delay time with use of Cantera code (shock tube and rapid compression machine data)
  • Określenie charakterystyk czasowych rury uderzeniowej (Python/Cantera/Matlab) / Characteristic time scales of shock tube (Python/Cantera/Matlab)
  • modelowanie laminarnej prędkości spalania w programie Cantera / Laminar burning velocity with use of Cantera code
  • obliczenia CFD spalania w maszynie pojedynczego sprężu w programie AVL FIRE / CFD simulations of rapid compression machine with use of AVL FIRE software
  • obliczenia CFD spalania w kanale z przeszkodami (ddtFOAM) / CFD simulations of combustion in obstacle filled channel (ddtFOAM software)
  • Projekt wysokociśnieniowej komory o stałej objętości do badania laminarnej prędkości spalania – analiza wytrzymałościowa (MES) / High-pressure constant-volume combustion chamber for laminar burning velocity measurements (FEM method)

Dr inż Marek Sutkowski

  • modelowanie procesów przepływowych oraz spalania w silnikach przemysłowych
  • paliwa alternatywne w silnikach przemysłowych
  • nowoczesne technologie w silnikach przemysłowych
  • projekty nowatorskich silników przemysłowych
  • optymalizacja i modernizacja silnikowych przemysłowych
  • projektowanie, analiza i optymalizacja układów z silnikami przemysłowymi

Prof. dr hab. inż. A. Teodorczyk

Tematyka prac dyplomowych i przejściowych

  • modelowanie komputerowe procesów roboczych silników tłokowych
  • badania doświadczalne i numeryczne spalania i detonacji

Dr inż. M. Żbikowski

  • Zagadnienia związane z implementacją sztucznej inteligencji do optymalizacji procesów spalania
  • Rozpoznawanie obrazów
  • Symulacje komputerowe procesów spalania
  • Zagadnienie związana z optymalizacją obliczeń oraz przetwarzania danych i informacji na klastrach obliczeniowych
Powered by eZ Publish™ CMS Open Source Web Content Management. Copyright © 1999-2014 eZ Systems AS (except where otherwise noted). All rights reserved.