Tematyka proponowanych prac przejściowych i dyplomowych
Dr hab. inż. M. Gieras
Tematyka prac przejściowych oraz dyplomowych:
- Badania stoiskowe silników turbinowych i pulsacyjnych
- Modelowanie komputerowe procesów roboczych silników turbinowych i pulsacyjnych
- Badania procesów spalania i wybuchów
- Modelowanie komputerowe spalania i wybuchów
Dr inż. Ł. Kapusta
Tematy prac dyplomowych
Prace numeryczne (przy użyciu programów AVL FIRE ™ oraz AVL BOOST™)
- Przygotowanie mieszanki (wtrysk, odparowanie, mieszanie), oraz spalanie w silnikach tłokowych i rakietowych
- Modelowanie numeryczne procesów mieszania i konwersji roztworu wodnego mocznika w układach wydechowych
- Symulacje numeryczne pracy silników (ZI, ZS, stacjonarne, samochodowe i inne)
Prace eksperymentalne
- Wtrysk i mieszanie paliw i utleniaczy do napędów rakietowych
- Samozapłon hipergolicznych materiałów pędnych
- Analiza procesów wtrysku roztworu wodnego mocznika
- Wtrysk paliwa w warunkach gwałtownego wrzenia
Dr inż. P. Mazuro
Tematyka prac dyplomowych i przejściowych:
- nowoczesne technologie w silnikach spalinowych
- projekty nowatorskich części silników spalinowych
- optymalizacja i modernizacja istniejących części silnikowych
- badania na hamowni silników tłokowych
- optymalizacja oprogramowania sterującego silnikami tłokowymi
Dr inż. Ł. Mężyk
Tematyka prac przejściowych oraz dyplomowych:
- Projekty wstępne silników rakietowych
- Badania laboratoryjne silników rakietowych (cold gas, resistojet, monopropellant)
- Badania laboratoryjne procesu rozkładu katalitycznego i termicznego nadtlenku wodoru
- Badania laboratoryjne zapłonu hipergolicznego
- Projekty wstępne układów napędowych satelitów
- Obliczenia numeryczne z zakresu optymalizacji procesów zachodzących w silnikach rakietowych
- Wykonanie modeli istniejących już silników w technologii druku 3D
Dr inż. M. Muszyński
Prace przejściowe
- Analiza niesprawności i uszkodzeń silników lotniczych i ich podstawowych części składowych
- Metody i techniki monitorowania i diagnozowania silników lotniczych.
Prace dyplomowe inżynierskie
- Projektowanie systemów monitorowania, diagnozowania oraz eksploatacji silników lotniczych
- Projektowanie programów obsług technicznych oraz remontów silników lotniczych
Prace dyplomowe magisterskie
- Analiza przydatności współczesnych metod monitorowania i diagnozowania stanu technicznego silników lotniczych
- Ocena stanu technicznego silników lotniczych w kontekście podwyższania poziomu bezpieczeństwa lotów statków powietrznych
Dr inż. W. Rudy
prace eksperymentalne/experimental works:
- spalania deflagracyjne, detonacyjne, przejście do detonacji w kanale z przeszkodami, w mieszaninach uwarstwionych / Deflagration, detonation and transition to detonation process (DDT)
- badania laminarnej prędkości spalania pod obniżonym i podwyższonym ciśnieniu / Laminar burning velocity under low and high pressure initial conditions
- parametry wubuchowości mieszanin dwupaliwowych / Explosion parametrs of dual-fuel mixtures
prace numeryczne/numerical works:
- modelowanie czasu opóźnienia zapłonu w programie Cantera (rury uderzeniowej i maszyny pojedynczego sprężu) / ignition delay time with use of Cantera code (shock tube and rapid compression machine data)
- Określenie charakterystyk czasowych rury uderzeniowej (Python/Cantera/Matlab) / Characteristic time scales of shock tube (Python/Cantera/Matlab)
- modelowanie laminarnej prędkości spalania w programie Cantera / Laminar burning velocity with use of Cantera code
- obliczenia CFD spalania w maszynie pojedynczego sprężu w programie AVL FIRE / CFD simulations of rapid compression machine with use of AVL FIRE software
- obliczenia CFD spalania w kanale z przeszkodami (ddtFOAM) / CFD simulations of combustion in obstacle filled channel (ddtFOAM software)
- Projekt wysokociśnieniowej komory o stałej objętości do badania laminarnej prędkości spalania – analiza wytrzymałościowa (MES) / High-pressure constant-volume combustion chamber for laminar burning velocity measurements (FEM method)
Dr inż Marek Sutkowski
- modelowanie procesów przepływowych oraz spalania w silnikach przemysłowych
- paliwa alternatywne w silnikach przemysłowych
- nowoczesne technologie w silnikach przemysłowych
- projekty nowatorskich silników przemysłowych
- optymalizacja i modernizacja silnikowych przemysłowych
- projektowanie, analiza i optymalizacja układów z silnikami przemysłowymi
Prof. dr hab. inż. A. Teodorczyk
Tematyka prac dyplomowych i przejściowych
- modelowanie komputerowe procesów roboczych silników tłokowych
- badania doświadczalne i numeryczne spalania i detonacji
Dr inż. M. Żbikowski
- Zagadnienia związane z implementacją sztucznej inteligencji do optymalizacji procesów spalania
- Rozpoznawanie obrazów
- Symulacje komputerowe procesów spalania
- Zagadnienie związana z optymalizacją obliczeń oraz przetwarzania danych i informacji na klastrach obliczeniowych